Teoriile lui Albert Einstein, sub semnul întreb?rii. Astronomii au descoperit cea mai mare structur? din Univers

G.S. | 12 Ian 2013, 15:20

Foto: INTACT Images/EPA

Astronomii britanici au descoperit cea mai mare structur? din Univers, un grup de quasari care se întinde în punctul maxim pe o distan?? de aproximativ 4 miliarde de ani-lumin?, informeaz? Reuters.

Imensa structur? pune sub semnul întreb?rii ?i principiul cosmologic emis de Albert Einstein, spun astronomii de la University of Central Lancashire din Marea Britanie, autorii acestei descoperiri, despre care au scris în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society. Conform acestui principiu, Universul este în mod esen?ial omogen atunci când este privit la o scar? suficient de mare, calculele speciali?tilor sugerând c? nu ar trebui s? existe structuri mai mari de 1,2 miliarde de ani-lumin?.

Un quasar este un nucleu galactic activ îndep?rtat, care emite enorme cantit??i de energie. Quasarii sunt cele mai str?lucitoare obiecte din Univers, emi?ând de mii de ori mai mult? lumin? decât o galaxie normal?. Se crede c? aceast? luminozitate este de fapt energie de materie care este atras? în g?urile negre masive de centrul quasarului.

Din 1982, se ?tie c? quasarii au tendin?a de a se grupa în structuri de m?rimi uluitoare, spun astronomii.

Noul grup de quasari descoperit are o dimensiune de 500 de megaparseci (un megaparsec fiind echivalentul a 3,3 milioane de ani-lumin?). Lungimea lui este de 1.600 de ori mai mare decât distan?a de la Calea Lactee pân? la cea mai apropiat? galaxie – Andromeda.

Descoperirea este surprinz?toare, spun speciali?tii, pentru c? arat? c? Universul nu este atât de uniform pe cât s-a crezut.

sursa; antena3.ro