O nav? spa?ial? NASA va ajunge mai aproape de Soare dect oricare alt? nav?

Articol publicat in: Mass-media

• Cristina Iana
  • 804 afi??ri
  • Mar?i 7 sep 2010

//

Cercet?torii se a?teapt? ca informa?iile culese s? revolu?ioneze  tot ce se ?tie despre Soare ?i vnt solar / sursa foto:  news.discovery.com

Cercet?torii se a?teapt? ca informa?iile culese s? revolu?ioneze tot ce se ?tie despre Soare ?i vnt solar / sursa foto: news.discovery.com

A zbura aproape de Soare este o misiune suicidar?, ns? oamenii de ?tiin?? vor s? descopere cum este nc?lzit? atmosfera Soarelui.

De ce atmosfera Soarelui este de aproape 200 de ori mai fierbinte dect suprafa?a vizibil? este un mister de mult? vreme. Noua nav? spa?ial? Solar Probe Plus are scopul de a g?si r?spunsuri la aceast? ntrebare.

Oamenii de ?tiin?? ?i inginerii din cadrul Laboratorului pentru Fizic? Aplicat? al Universit??ii John Hopkins din Baltimore, care lucreaz? la dezvoltarea navetei NASA, au de gnd s? o fac? ct mai rezistent?. Cert este c? nu va fi deloc u?or. Pentru inceput, sonda va trebui s? reziste la temperaturi de pn? la aproximativ 2.600 de grade Fahrenheit. n plus, scutul s?u termic nu poate ablate sau evapora ntruct ar polua particulele ?i m?sur?torile pe care nava trebuie s? le adune.

Ce ?tim despre Soare (VIDEO)

Sonda va fi localizat? ntr-o pozi?ie avantajoas? fa?? de coroana solar?, care va permite observarea procesului producerii vntului solar. Iar carcasa sondei, fabricat? din compu?i de carbon, va trebui s? nfrunte valurile de radia?ii ?i praf cosmic, la niveluri neexperimentate pn? n prezent.

Nave spa?ial? trebuie s? fie ?i extrem de u?oar? pentru a putea zbura.

Ai nevoie de vitez? mare pentru a merge n sens contrar direc?iei de pe P?mnt, a declarat Andy Dantzler, manager de proiect n cadrul Universit??ii Johns Hopkins, pentru Discovery News.

La opt s?pt?mni de la lansare, Solar Probe Plus va ajunge la Soare. La apropierea de Soare, nava trebuie s? reziste unei intensit??i de 500 de ori mai mare decat o nav? care orbiteaz? n jurul P?mntului.

n cele din urm?, se va apropia la aproximativ 4 milioane de mile de acesta, de aproximativ opt ori mai aproape dect orice alt? nav? spa?ial?.

NASA este n proces de revizuire a unor propuneri de instrumente care ar putea fi incluse la construirea sondei.

Vrem s? ?tim ce anume accelereaz? plasma, a spus Dantzler. ?tim c? are de-a face cu cmpurile magnetice, dar nu ?tim cu exactitate modul n care se produce.

Solar Probe va fi o misiune extraordinar? de a explora ceea ce este probabil ultima regiune a sistemului solar care urmeaz? s? fie vizitat de o nav? spa?ial?, potrivit echipei de supraveghere NASA condus? de David McComas.

Informa?iile adunate de catre Solar Probe Plus ar putea avea anumite efecte practice, ajutnd la mbun?t??irea estim?rile privind eventuale furtuni solare ?i anomalii magnetice care pot afecta sateli?i ?i unde radio, precum ?i re?elele electrice de pe P?mnt.

Adevarul.ro