Ce n-ar trebui sa lipseasca din alimentatia unui copil

Articol publicat in:


Ce n-ar trebui sa lipseasca din alimentatia unui copil
Ce n-ar trebui sa lipseasca din alimentatia unui copil Copiii au tendinta sa duca la gura orice, mai ales ceea ce nu le face bine. Tocmai de aceea, ca si parinte, trebuie sa te asiguri ca ii faci dependenti de alimentele sanatoase. Iar unele sunt mai cu seama potrivite pentru ei si nevoile varstei lor.

Parenting.com, citat de CNN, a alcatuit o lista a alimentelor ce nu ar trebui sa lipseasca din meniul copiilor, odata ce pot manca orice. Pentru ei este esential sa consume afine, rosii, iaurt, varza, cacao, fasole, busuioc si scortisoara.

Afine Sunt cele mai sanatoase dintre fructe, gratie dozei mari de antioxidanti, iar cele mai recente cercetari sugereaza ca protejeaza de bolile de inima si diabet, imbunatatind si functionarea creierului. Tot afinele reduc grasimea abdominala, aflata in stransa legatura cu obezitatea si sindromul metabolic.

Rosii Deoarece contin licopen, ele intra in categoria alimentelor anti cancer. Iar faptul ca le gatesti nu le diminueaza puterile, caldura nefacand decat ca mai mult licopen sa fie eliberat.

Alaturarea rosiilor sau mancarurilor care contin rosii, chiar gatite, ci grasimile bune, cum este cazul uleiului de masline, ajuta organismul sa absoarba mai bine licopenul.

Iaurt Cel mai bun este cel fara arome, sarac in grasimi. Bacteriile sanatoase cresc imunitatea si ajuta digestia. In plus, acest tip de iaurt are de doua, chiar trei ori, mai multe proteine decat alte soiuri, care contin si mult zahar. Dupa varsta de 1 an, in iaurtul copilului se poate adauga si o lingurita de miere.

Varza Pentru ca este oarecum crocanta si, spre deosebire de alte tipuri de legume folosite in salata, are gust, copiii tind sa o prefere. Ce-ar trebui sa stii tu, ca si mamica, este ca legumele din familia cruciferelor, cum este cazul verzei sau varului sau brocoli, contin niste fitonutrienti despre care se stie ca micsoreaza riscul mai multor tipuri de cancer, imbunatatind totodata si digestia.

Tot varza ajuta la eliminarea toxinelor din organism, contribuind la eliberarea unor enzime al carui job este tocmai sa scape de toxine.

Cacao Chiar daca tu, ca si parinte, poate o asociezi cu dulcele, in realitate cacaua are printre cele mai mari concentratii de flavonoide, compusi despre care se stie ca fac bine presiunii arteriale, inimii si cavitatii bucale.

Tot cacaua protejeaza pielea de actiunea nociva a razelor de soare. Asigura-te doar ca este vorba despre o pudra cu un continut de cel putin 70% de cacao pura.

Fasole Este o sursa excelenta de proteine, dar si de fibre si calciu, multi copii avand carente in ceea ce priveste ultimele doua. Cu cat fasolea este mai inchisa la culoare, cu atat mai bine, explica nutritionistii.

Tot fasolea apara de bolile de inima si tine colesterolul in frau, acestea nefiind probleme cu care sa se confrunte doar adultii.

Busuioc Aceasta planta bogata in antioxidanti – Vitamina A, C si K -, dar si fier, potasiu si calciu, ajuta digestia, iar cele mai recente cercetari au aratat ca amelioreaza chiar si durerile de cap.

Scortisoara Studiile au aratat ca acest condiment regleaza tensiunea arteriala, furnizand si energie copiilor, mai ales in jurul pranzului cand in mod normal rezervele de energie scad dramatic, cand inca se afla la scoala. Poate fi amestecat cu cacaua sau presarat peste cerealele cu lapte.

Sursa: Ziare 13 Iulie 2010 – alte titluri din ziarul online www.ziare.com


Leave a Reply

(insereaza codul din stanga)
Copyright © neneamircea     Powered by WordPress MU    Designed by WPDesigner    Hosted by www.weblog.ro
Weblog

Toate drepturile rezervate Weblog.ro

X